total body management

sporten na lockdown

Trainen na lockdown: zo pak je draad weer op!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

De sportscholen zijn weer open! En heb jij moeite met opstarten in de gym? Met onze tips pak jij de draad weer op!

Je was lekker op weg. De eerste resultaten werden zichtbaar en het sporten begon langzaam onderdeel te worden van je leefpatroon. Tot daar ineens een einde aan kwam door de lockdown. In de eerste weken was jij thuis fanatiek aan het trainen, kocht je wat gewichten en elastieken in, en volgde je de online trainingen. Op een gegeven moment werd jouw motivatie minder, je was minder enthousiast, schoten de online trainingen erbij in en kwamen die oude vertrouwde gewoontes weer naar boven.

Team TBM kent het, en geloof ons maar, velen anderen ook. Maar hoe zorg je dat, nu de sportscholen weer geopend zijn, je op een goede en veilige manier het sporten weer oppakt? In deze blog helpen we je een handje op weg met onze trainen na lockdown tips!

Trainen na lockdown tips

Om het sporten na de lockdown weer lekker op te pakken hebben wij een aantal tips voor je. Hieronder lees je onze tips voor het trainen na lockdown!

Rule numero uno: Bouw het sporten geleidelijk op

Natuurlijk wil jij vlammen! Maar wij adviseren je toch om het rustig op te bouwen. Je lichaam moet weer wennen aan de hoeveelheid en intensiteit. Begin met twee sessies in de week en bouw dit langzaam op naar meer. Zorg er ook voor dat je niet te lang in de sportschool staat. Tussen de 45 en 60 minuten is vaak al voldoende.

Rule numero dos: Start met een Full Body workout

Op het moment dat jij de draad weer oppakt is het slim om te beginnen met full body workouts. Hierbij train je dus je gehele lichaam in één sessie. Het gaat dan om je benen, billen, buik, armen, rug en borst. Door een full body workout te doen krijgen je spieren de kans om te wennen aan de bewegingen.

Rule numero tres: Matig het gewicht

Logisch dat je voor de lockdown meer weg kon drukken dan nu. En natuurlijk is er weinig aan om nu weer met 30 kilogram te starten. Maar dit is wel verstandig om te doen. Waarschijnlijk lukt het je wel om die 60 kilo de lucht in te krijgen, maar je lichaam is niet gewend meer aan dit gewicht. Daarom is de kans dat jij jezelf blesseert groot. Begin de eerste training met ongeveer de helft van je oude gewicht. Merk je dat dit gemakkelijk gaat? Bouw het dan rustig op in de volgende sessie. Kleine stapjes is de weg naar succes.

trainen na lockdown tips

Rule numero cuatro: Gezond en eiwitrijk eten

Deze regel geldt eigenlijk altijd. Maar juist wanneer je gaat trainen is het super belangrijk om je voeding on point te hebben. De juiste voeding zorgt ervoor dat je lichaam energie heeft om te trainen en zorgt ervoor dat je lichaam herstelt na de training. Denk eraan dat 80% uit voeding bestaat en 20% uit trainen bestaat. Zo zijn eiwitten belangrijk bij spiergroei, maar zorgen ze ook voor een langer verzadigd gevoel bij het afvallen.

TBM helpt je bij het trainen na lockdown!

Wij hopen je op deze manier een duwtje in de goede richting te geven en zo kan jij het maximale uit je eerste gym sessies halen! Heb jij nog vragen of wil je een keer komen trainen? Neem dan contact met ons op.

Liefs,

Team TBM

Deel dit bericht met je vrienden!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Kom met ons in contact!

Benieuwd naar de mogelijkheden?