total body management

boost je weerstand tegen corona met vitamine c blog

Boost je weerstand. Vooral nu!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Heel Nederland is in de ban van corona. En om jouw immuunsysteem te wapenen tegen dit virus, geeft TBM jou enkele tips & trips waarmee je jezelf weerbaarder maakt. Laat je niet uit het veld slaan en lees snel verder…

Voor de slapers onder ons…

Je hebt vast niet gemist wat het coronavirus inhoudt, maar de verschijnselen die we krijgen bij het oplopen van corona zijn griepachtig. Denk hierbij aan koorts, flink hoesten, verkoudheid en klachten aan de luchtwegen.

BOOSTEN DIE HANDEL!

Ons immuunsysteem houdt ons vitaal en gezond en verdedigt ons tegen virussen. Het kan ons dus niet alleen tegen het coronavirus beschermen, het beschermt ons tegen allerlei virussen. Ons immuunsysteem is dus van groot belang en willen we met man en macht beschermen en versterken (juist in deze periode). Dit doe je door de belangrijkste peilers: gezonde voeding, genoeg rust en beweging (krachttraining of in ieder geval 30 min. cardio per dag).

Wat betreft voeding is vitamine C je beste vriend. Je lichaam heeft namelijk brandstof nodig om ons te beschermen tegen al die invloeden van buitenaf. Het innemen van vitamine C is cruciaal want ze werkt als een antioxidant, draagt bij aan onze energie, bevordert de aanmaak van collageen (= gezonde huid) en bevordert de opname van ijzer uit voedsel. Dus: eat your veggies but also your vitamins!

Ok duidelijk. Maar waar zit vitamine C in?

Vitamine C zit in groente, fruit, aardappelen, koolsoorten, citrusvruchten, rode paprika, aardbeien, kiwi’s en in zwarte bessen. Ook goed om toe te voegen aan je boodschappenlijstje: voeding vol flavonoïden. Dit zorgt namelijk voor een stijging van interferon wat weer een antivirale stof is.

Waar vind je flavonoïden (geweldig woord) in? Cacao (donkere chocolade), thee (groen), blauwe en rode bessen, frambozen, bramen, citrusvruchten en groene bladgroente. Over groentes gesproken: kook ze niet te lang en in weinig water zodat ze haar voedingswaarden niet verliest.

En hoeveel eet ik dan?

De dagelijkse aanbeveling voor zowel mannen als vrouwen boven de 14 jaar is 75 milligram. Bij een langdurig tekort aan vitamine C kan een verminderde weerstand ontstaan. Iets wat we dus niet willen in deze #coronastrijd. Daartegenover kan een overschot aan vitamine C weer zorgen voor negatieve gezondheidseffecten (overmatig plassen en darmklachten) dus zoek hierin een goede balans. We kunnen ons voorstellen dat je geen idee hebt hoeveel mg. vitamine C overal in zit, dus hier een tabel ter verduidelijking.

WHAT’S SUP?!

Naast de dagelijkse inname van vitamine C uit voeding, is het aan te raden om je weerstand een handje te helpen. Bovenstaand supplement is daar bij uitstek geschikt voor. Deze vitamine is in poedervorm dus lekker om op te laten lossen in bijvoorbeeld een glas water of vers sapje. Bestellen? Van Beekum Specerijen heeft hem via deze link voor je klaarstaan! En voor degene die echt de strijd aan wil gaan: hij is ook verkrijgbaar in een kilozak. 😉

WE SUPPORT TO MANAGE YOUR HEALTH

Liefs, 
Team TBM

Deel dit bericht met je vrienden!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Kom met ons in contact!

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. Privacyverklaring

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten